Insåg ett och annat

Helluu,

Informerade min handledare idag om ändringen i projektet då Lisa inte längre är med och då jag vill ha med lite egna låtar osv.

Slutade skolan lite tidigare idag så kunde börja arbetet "redan" vid 15.30.
Jag började spela in två av mina egna låtar som jag själv skrivit då, gjorde bara grunden till de båda så jag vet vad jag ska utgå ifrån och så jag inte glömmer mina idéer osv. Ville egentligen göra en lite mer "pepp-aktig" låt, men insåg snabbt att det skulle ta längre tid att hitta rätt ljud osv till en sån låt så bestämde mig för att om jag får tid över, DÅ kan jag göra en sån låt :)

Såhär ungefär, ser jag ut när jag spelar in alla instrumenten i Protools. Det e så smidigt så man bara behöver välja det ljud man vill ha, sen spelar man allt på en klaviatur(stavning?)som ni ser nedåt i bilden! ^^

Insåg idag att, okej att jag ska vara klar med intrumenten tills Januari, men jag måste ju ha tid att verkligen få koll på VAD jag ska sjunga oxå! Måste även göra om de färdiga låtarna så att det blir en ljudfil istället för en protools fil, så Gustav kan öppna det och börja lägga gitarr till. Detta kommer jag dock behöva hjälp med känner jag x)

Satt i skolan och jobbade till klocka 17.10, sen va jag så trött så jag höll på att falla ihop O.o

Ska jobba imon igen!

Kramzz
// OddNut :3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0