OddNut

Hejhopp!
Va roligt att du e här och tar dig en liten titt!

Här skriver jag om mitt projektabete, vägen mot skivan.
Jag ska alltså göra en skiva. Jag använder mig av programmet Protools för att spela in instrumenten och kommer ingå i ett samarbete med MUP eleverna på Nova Högskola i Oskarshamn för att spela in sången samt gitarr.
Innan var det en till person med i detta arbete men hon valde att avbryta arbetet och gå en annan väg.

Eftersom att jag fick reda på detta idag så har jag ju redan börjat med projektarbetet.
Jag har redan spelt in ca. två låtar:

The Call - Regina Spektor
Overboard - Justin Bieber ft. Jessica Jarrell


Ska nog småjustera lite på The Call, sen har jag slutet kvar på Overboard men jag måste faktiskt erkänna att det låter helt okej för att ha lagt alla instrument själv! :$

Jag har till Januari på mig att bli klar med alla instrument och sedan i Januari/Februari ska jag börja spela in sången för att sedan få dessa mixade runt Mars/April.

Jag har fått hjälp av min handledare, som är lärare på ES, samt från läraren jag hade i Ljudteknik A (lärare på Nova). De har hjälpt mig att komma in i datasalen (där jag spelar in instrumenten) och de har hjälpt mig att få allt rätt och få kontakter osv.

Nu när min partner inte längre är med i mitt arbete så funderar jag mycket på vilka de resterande låtarna ska vara. Och då jag själv skrivit en och annan låt så ska jag se om jag kanske kan spela in och använda mig av någon egenskriven låt. Det skulle vara kul! Har tänkt mig att ha ungefär 3-4 covers samt 1-2 egna låtar :)

Har du några idéer eller förslag på vilka låtar jag skulle kunna spela in så, snälla, tell me! :D

Hoppas att du vill vara med och följa min väg mot skivan!

Ps. Förhoppningsvis så ska min kära vän hjälpa mig med Bloggdesignen eftersom att jag suger (obviously) x).

Den förra bloggen blev det massa fel med,.. så nu fick jag börja om igen -.-'

Kram kram
/OddNut :3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0